Niezbędnik klienta

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Mając na uwadze często pojawiające się pytania i wątpliwości Naszych klientów dotyczące współpracy z biurem nieruchomości pragniemy przybliżyć Państwu kilka zagadnień i odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego warto podpisać umowę pośrednictwa
Biuro Nieruchomości „OSIEDLE” podobne jak inne licencjonowane biura nieruchomości zobowiązane jest do zawarcia umowy pośrednictwa. Tak konieczność wynika z zapisów Ustawy o Gospodarce Nieruchomościami. Jasno określony zakres działań i sprecyzowana wola obydwu stron gwarantuje Państwu bezpieczeństwo transakcji. Sama umowa określa zakres obowiązków i czynności Pośrednika niezbędnych do jej realizacji. Często powierzacie nam Państwo dorobek całego życia, dlatego też jako profesjonalne, licencjonowane biuro nie wyobrażamy sobie reprezentowania Państwa interesów wyłącznie „na słowo.”

Kiedy muszę rozliczyć się z prowizji?
Biuro Nieruchomości „OSIEDLE” pobiera prowizję wyłącznie wtedy, kiedy doprowadzi do sprzedaży Państwa nieruchomości. Wszelkie czynności pośrednika wykonane na rzecz Klienta są płatne przy umowie przedwstępnej lub po sfinalizowaniu transakcji.

Czy mogę w każdej chwili wypowiedzieć umowę pośrednictwa?
Tak. Mimo, że umowa zawarta jest na czas nieokreślony w każdej chwili można tę umowę wypowiedzieć nie ponosząc kosztów.

Czy jeśli mam już podpisaną umowę z biurem mogę podpisać kolejną z innym biurem?
Tak. Upewnij się jedynie czy wcześniej podpisana umowa nie jest umową „na wyłączność” . Jeśli nie, możesz skorzystać z pomocy innego biura być może ma ono inną strategię ogłaszania nieruchomości.

DOKUMENTY WYMAGANE DO SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI
Tutaj znajdziecie Państwo informacje jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży Waszej nieruchomości.
Na spotkanie z przedstawicielem Naszego biura przygotuj te dokumenty z listy jakimi dysponujesz. Pozostałe pomożemy Ci skompletować aby dokończyć transakcję.

Pełna własność (z udziałem w gruncie i KW)

  • Podstawa nabycia nieruchomości: akt notarialny w formie umowy sprzedaży lub darowizny.
  • Jeśli mieszkanie otrzymałeś w spadku – postanowienie o nabyciu spadku oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadku.
  • Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
  • Zaświadczenie wydane przez zarządcę budynku potwierdzające brak zaległości w opłatach wobec Wspólnoty oraz informacja o wpłatach na fundusz remontowy i planowanych remontach.
  • Zaświadczenie o braku zameldowania na lokalu.
  • Dowody bieżących opłat za media.

Spółdzielcze Własnościowe Prawo do lokalu

  • Podstawa nabycia nieruchomości: akt notarialny w formie umowy sprzedaży, umowy darowizny lub wydany przez spółdzielnię przydział do lokalu. Może również występować pismo potwierdzające przyjęcie w poczet członków spółdzielni lub przekształcenie prawa lokatorskiego we własność.
  • Jeśli mieszkanie otrzymałeś w spadku – postanowienie o nabyciu spadku oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadku.
  • Aktualny odpis z Księgi Wieczystej (jeśli została założona KW).
  • Zaświadczenie ze spółdzielni potwierdzające posiadane prawo do lokalu oraz zaświadczające brak zaległości czynszowych na lokalu.
  • Zaświadczenie o braku zameldowania na lokalu.
  • Dowody bieżących opłat za media.

Działka lub dom

  • Podstawa nabycia nieruchomości: akt notarialny w formie umowy sprzedaży lub darowizny.
  • Jeśli mieszkanie otrzymałeś w spadku – postanowienie o nabyciu spadku oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadku.
  • Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
  • Aktualny wypis z rejestru gruntów.
  • Wypis z Planu Zagospodarowania Przestrzennego z informacją o przeznaczeniu działki w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego lub warunki zabudowy.
  • Mapa ewidencyjna lub mapa zasadnicza działki.
  • Pozwolenie na budowę.
  • Decyzja o wysokości podatku od nieruchomości.
  • W przypadku działki w użytkowaniu wieczystym- umowa o ustanowienie użytkowania wieczystego oraz decyzja o wysokości opłaty rocznej.
  • Zaświadczenie o braku zameldowania w domu.

Dane wymagane do przeprowadzenia transakcji:

  • Imię i Nazwisko
  • Imiona rodziców
  • Stan cywilny
  • Miejsce zamieszkania
  • Data urodzenia
  • PESEL
  • NIP

W przypadku Spółek lub innych osób prawnych konieczne będzie:

  • Wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS
  • Regon
  • NIP
  • Umowa spółki
  • Uchwała na nabycie/zbycie nieruchomości

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem